web 2.0

۱۳۸۸ مهر ۷, سه‌شنبه

در کاخ الیزه چه می گذرد؟ + عکس

مشكلات ناشی از بحران مالی جهانی مردم فرانسه را دچار مشكلات معیشتی و وادار به صرفه‌جویی اقتصادی كرده است. در حالی كه رئیس جمهور این كشور به این موضوع اهمیتی نداده و به تلف كردن هزینه‌های دولتی ادامه می‌دهد.

به گزارش نظام آباد در بازرسی جدیدی كه از هزینه‌ها و مخارج كاخ الیزه صورت گرفته مشخص گردید كه نیكولا ساركوزی روزانه 600 یورو برای خرید گل در كاخ الیزه بر دوش دولت تحمیل کرده و همه این گل‌ها را به همسر خود كارلا برونی تقدیم می‌كند. گویا بانوی اول فرانسه علاقه شدیدی به گل طبیعی دارد. برنادت شیراك همسر رئیس جمهور سابق فرانسه نیز به گل ـ به ویژه گل رز ـ علاقه بسیار زیادی داشته اما وی برای صرفه جویی در هزینه، خود اقدام به پرورش آنها می‌كرده است.

کاخ الیزه

فیلیپ سگان، مامور رسیدگی به هزینه‌های كاخ الیزه درگزارش خود همچنین عنوان كرده كه هزینه‌های صورت گرفته در بخش آشپزخانه نیز بسیار بالاست. رئیس جمهور فرانسه و همسرش در هر ساعت از شبانه روز قادرند كه غذای مورد علاقه خود را میل كنند چرا كه به دستور ساركوزی آشپزخانه كاخ الیزه با 87 آشپز، 24 ساعته در حال آماده باش است.


اما تلف كردن هزینه‌های دولتی به همین جا ختم نمی‌شود. ساركوزی با پول دولت برای همسر خود سالن ورزش و یك استودیو ضبط موسیقی ساخته و برای خود دو هواپیمای اختصاصی خریداری كرده است.


یكی از مجلات فرانسوی در توصیف زندگی رئیس جمهور فرانسه چنین نوشته است: «زندگی ساركوزی و برونی بیشتر شبیه به زندگی اشراف‌زادگان است تا رهبران یك كشور». كاخ الیزه با داشتن 950 كارمند بیشتر به قصر معروف ورسای شباهت دارد تا یك محل برای اداره كشور سالیانه 95 میلیون یورو بودجه به كاخ الیزه اختصاص داده می‌شود كه بخش زیادی از آن صرف نگهداری از ویلاهای ساركوزی در سراسر دنیا می‌شود.

0 comments:

ارسال یک نظر